Poznaj nasz

program

nim się kierujemy

Nasza

obietnica dla rodzin.

Dzieciństwo to cenny czas. Za cel w Bajkolandii stawiamy sobie zapewnienie otoczenia i doświadczenia, które oddaje radość dzieciństwa, pielęgnuje indywidualny rozwój każdego dziecka torując jego drogę do sukcesu w szkole i życiu.

Nasze metody

Czerpiemy garściami z najlepszych praktyk

Wspaniała metoda pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, prosta i naturalna. Jest oparta na zabawach w ruchu, odpowiada na naturalne potrzeby dzieci i przynosi im same korzyści 🙂 Najważniejszym założeniem tej metody jest brak rywalizacji oraz dbanie o własny i innych komfort i bezpieczeństwo . Nie skupiamy się tu na precyzji ruchu, ale na samym fakcie jego wykonywania. Na zajęciach dzieci turlają się, skaczą, pełzają, przepychają się. Przedszkolaki ćwiczą indywidualnie, w parach lub zespołach. Udział w aktywności jest całkowicie dobrowolny. Każdej aktywności towarzyszy spontaniczna radość, swoboda oraz twórcze myślenie. Metoda Weroniki Sherborne jest narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego.

Metoda wyjątkowa, gdyż nie tworzy sztucznej sytuacji terapeutycznej. Nie wymusza na dziecku konkretnych działań tylko nakierowują je na właściwą drogę. Bajka przeczytana we właściwy sposób i dobrana w odpowiedni sposób będzie doskonale wspierać dziecko, wzbogaci jego wiedzę  na swój temat i na temat otaczającego je świata przez co może redukować napięcia, lęki i stres i pomoże naszym przedszkolakom w efektywnym radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami. Bajki terapeutyczne idą o krok dalej i pomagają dzieciom zrozumieć zarówno otaczający je świat zewnętrzny ale i wewnętrzny świt emocji i uczuć.

Ruch jest naturalnym stanem dziecka, jest zawsze inicjatorem procesu uczenia się. Dzięki niemu wszystkie nasze zmysły pracują integralnie i lepiej możemy zrozumieć wszystko czego doświadczamy. Ciało i umysł przedszkolaka zaczynają lepiej współpracować i lepiej na siebie oddziaływać. Wykonując ćwiczenia „gimnastyki mózgu” usprawniamy działanie i współdziałanie obu półkul mózgowych co przekłada się na efektywniejszy proces uczenia się.

Wiadomo od dawien dawna zwierzęta mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Już samo przebywanie w ich towarzystwie działa na nas uspokajająco i motywująco. Podczas zajęć maluchy uczą się obcować ze zwierzętami, uczą się ich potrzeb i zachowań oraz nawiązują często pierwszą relację dziecko – zwierzę. Dzięki kontaktowi bezpośredniemu przedszkolaki uczą się przełamywać lęki, odnajdywać się w sytuacjach stresowych, rozwijają empatię i poczucie odpowiedzialności.

Najprościej rzecz ujmując to słuchanie muzyki całym ciałem. Jest wspaniałym sposobem na przybliżenie maluchom muzyki klasycznej. Mali słuchacze przeżywają  „na sobie”  tempo, rytm i dynamikę utworów i doświadczają zintegrowanej edukacji muzycznej gdzie pojęcia: słuchanie muzyki, granie na instrumentach, śpiewanie, tańczenie są ze sobą spójne i ściśle związane. Takie podejście pozwala dzieciom cieszyć się muzyką, uruchomić wyobraźnię muzyczną i czerpać z niej garściami 🙂

We wszystkich przedszkolnych aktywnościach staramy się wprowadzać elementy pedagogiki Marii Montessori, która skupia się na wolności, swobodzie działania dziecka i samodzielności. Filozofię jej koncepcji świetnie oddaje myśl: „Pomóż mi zrobić to samemu”, gdzie osoba dorosła wspiera ale nie decyduje, a dziecko podejmuje inicjatywę i ponosi za nią odpowiedzialność, nie czeka biernie na polecenia nauczyciela. Zakłada, że każde dziecko wymaga indywidualnego podejścia aby mogło w spokoju i ciszy „uczyć się uczyć”.

Zajęcia dodatkowe

W ramach opłaty czesnego

Wszystkie zajęcia dodatkowe prowadzone są przez wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę. Nasi instruktorzy mają pełne przygotowanie pedagogiczne, wieloletnie doświadczenie oraz wiedzę jak umiejętnie rozwijać dziecięce zdolności i zainteresowania.

Czas wolny

Pobyt dzieci w przedszkolu to nie tylko zajęcia dydaktyczne. Staramy się zachować równowagę pomiędzy zdobywaniem wiedzy podczas zorganizowanych zajęć dydaktycznych, swobodną zabawą pozwalającą na wykazanie się własną inicjatywą a wypoczynkiem.

Staramy się zapewnić dzieciom jak największej ilości zajęć na świeżym powietrzu. W naszym ogrodzie czeka na dzieci mnóstwo atrakcji. Gry zespołowe, zabawy i konkursy na świeżym powietrzu sprawią każdemu przedszkolakowi wiele radości. Spacery edukacyjne, obserwowanie życia zwierząt i roślin uwrażliwia dzieci na piękno i bogactwo otaczającej przyrody.

Po obiedzie prowadzimy zajęcia wyciszające. Jest to czas na relaks i odpoczynek. Dzieciom, w najmłodszych grupach zapewniamy możliwość snu na wygodnych leżaczkach. Sjestę uprzyjemnia łagodna muzyka oraz bajki czytane przez wychowawców. Dzieci, które nie mają ochoty na spanie, nie są do tego zmuszane.

pic-30

Plan dnia

Nasz plan dnia uwzględnia zarówno zajęcia grupowe jak i indywidualne z uwzględnieniem preferencji dziecka.

Schodzenie się dzieci:

6:00 – 8:30

Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz zabawy integrujące grupę.

Przygotowanie do śniadania

8:30 – 8:45

Czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe w łazience i WC. Doskonalenie samodzielności.

Śniadanie

8:45 – 9:15

Eksponowanie pracy dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

Czynności samoobsługowe

9:15 – 9:30

w WC i łazience, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych

9:30 – 11:45

z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz zajęć dodatkowych, organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Nauka czynności samoobsługowych przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinanie guzików, suwaków- doskonalenie czynności). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.

Przygotowanie do obiadu.

11.45 – 12.00

Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

Obiad

12.00 – 12.30

Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (łyżką i widelcem). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

Zabiegi higieniczne

12.30 – 12.50

mycie zębów i rąk, przygotowanie do relaksu- nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby.

Odpoczynek

12.50 – 13.20

Słuchanie literatury dziecięcej w ramach projektu „Cała Polska czyta dzieciom”, bajek oraz muzyki relaksacyjnej.

Praca indywidualna

13.20 – 14.00

z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

Podwieczorek

14.00 – 14.20

kultura spożywania posiłków.

Zabawy dowolne

14.20 – 16.00

 i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.

Podwieczorek II

16:00- 16:10

kultura spożywania posiłków

Zabawy inspirowane przez dzieci

16:10 – 16:30

gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci

Program

adaptacyjny

Nasze zajęcia adaptacyjne odbywają się zawsze w drugiej połowie sierpnia. Przez dwa tygodnie dziecko codziennie uczestniczy w zajęciach integracyjnych, które mają na celu oswojenie Twojej pociechy z nową sytuacją. To trudny czas. Widząc na korytarzu zapłakane mamusie, często myślę, że może nawet trudniejszy dla rodziców niż ich dzieci 🙂

Tak! Twoje Dziecko jest już gotowe i da radę!

Jak przejść proces adaptacji możliwie bezboleśnie?

Rozmawiaj z maluchem.

Opowiedz mu co się dzieje w przedszkolu unikając stwierdzeń „będzie super” Staraj się mówić o swoich doświadczeniach (oczywiście tych dobrych :), o tym że każdy boi się nowych sytuacji ale że będzie tam dużo dzieci, dużo zabawek, ciekawe zajęcia, miłe panie. Możesz wspomóc się bardzo pomocnymi i uwielbianymi przez dzieci książeczkami „Kicia Kocia w przedszkolu” A. Głowińskiej, „Wesołe przedszkole” M. Kownackiej czy Bajki terapeutyczne M. Molickiej

Wszelkie obawy i wątpliwości (jeśli takowe się pojawiły) zarówno Twoje jak i dziecka są całkowicie zrozumiałe i normalne

Wkraczacie w zupełnie nowy etap swojego życia. Pamiętaj jednak żeby nie okazywać swojego niepokoju przy maluchu. Jeśli do oczu cisną się łzy to dajemy im upust dopiero po zamknięciu drzwi sali przedszkolnej.

Rozstanie to najtrudniejszy moment.

Pamiętaj żeby okazywać spokój i „zimną krew”. Pożegnanie musi być czułe ale szybkie. Bardzo pomocne będzie wypracowanie sobie rytuału pożegnania np. dwa buziaki w czoło i raz szyjkę to znak, że już kończymy przytulanie i idziemy do sali.

Nie zmieniaj swojej decyzji.

Jeśli zrobisz to raz, maluch będzie już wiedział, że łzami lub innym sposobem może wszystko wymusić.

Jeśli dziecko ma potrzebę sobie popłakać, pozwól mu na to.

To naturalna reakcja na trudną i niezrozumiałą sytuację. Nie oceniaj, nie krytykuj, nie uspokajaj za bardzo, nie uciszaj na siłę. Najlepiej posadź przyszłego przedszkolaka na kolana, przytul mocno i wycałuj.

Zaufaj nam.

Wiemy co robić i mamy duże doświadczenie. Przejdziemy przez to razem. Tylko wspólny front działań może przynieść oczekiwane efekty.